Billig SEO
Som udgangspunkt er billig SEO, når der er harmoni mellem udgifterne og de opnåede resultater.
De resultater et SEO bureau opnår, bør afspejle sig i meromsætning og deraf overskud, der langt overgår udgiften.
Det er desværre for mange meget svært at gennemskue, hvordan SEO har indflydelse direkte på forretningens indtjening, de ser vi lidt nærmere på herunder.
Kan SEO betale sig?
Et SEO bureau bør rådgive dig som kunde omkring, hvilke områder, der skal arbejdes på og særligt, hvilke søgninger, der skal opnås højere placeringer i søgemaskinerne på.
Her kan konsulenten lave et overslag over udgifterne i kraft af forventet behov for nye links og nyt content.
Med et overslag på f.eks. 30.000 fordelt over 12 måneder, vil I meget hurtigt kunne se om der er potentiale i optimeringen.
Des mere data, des bedre resultater
Når en SEO konsulent skal estimere hvor, der er omsætningspotentiale og naturligvis også mulighed for øget indtjening, vil det være en meget stor fordel, hvis I allerede har kørt med Google Ads i en længere periode -og tracket korrekt.
Her vil det være muligt, at udtrække konverteringsdata og sammenholde søgeord med de nuværende organiske (gratis søgeresultater) placeringer i Googles søgninger.
Udover potentialet bør konkurrencen på søgningerne også medtages som parameter, så strategien er, at gå efter de søgninger med mindst konkurrence og højeste antal konverteringer pr. månedlige søgninger.