Billig SEO

Som udgangspunkt er billig SEO, når der er harmoni mellem udgifterne og de opnåede resultater.

De resultater et SEO bureau opnår, bør afspejle sig i meromsætning og deraf overskud, der langt overgår udgiften.

Det er desværre for mange meget svært at gennemskue, hvordan SEO har indflydelse direkte på forretningens indtjening, de ser vi lidt nærmere på herunder.

Kan SEO betale sig?

billig SEOEt SEO bureau bør rådgive dig som kunde omkring, hvilke områder, der skal arbejdes på og særligt, hvilke søgninger, der skal opnås højere placeringer i søgemaskinerne på.

Her kan konsulenten lave et overslag over udgifterne i kraft af forventet behov for nye links og nyt content.

Med et overslag på f.eks. 30.000 fordelt over 12 måneder, vil I meget hurtigt kunne se om der er potentiale i optimeringen.

Des mere data, des bedre resultater

Når en SEO konsulent skal estimere hvor, der er omsætningspotentiale og naturligvis også mulighed for øget indtjening, vil det være en meget stor fordel, hvis I allerede har kørt med Google Ads i en længere periode -og tracket korrekt.

Her vil det være muligt, at udtrække konverteringsdata og sammenholde søgeord med de nuværende organiske (gratis søgeresultater) placeringer i Googles søgninger.

Udover potentialet bør konkurrencen på søgningerne også medtages som parameter, så strategien er, at gå efter de søgninger med mindst konkurrence og højeste antal konverteringer pr. månedlige søgninger.

Få gratis SEO rådgivning

Vi ser gerne på jeres nuværende setup og kommer med forslag til strategi.

Vi laver gerne et overordnet gennemsyn af jeres hjemmeside, nuværende SEO status og hvor det vil være mest optimalt at påbegynde optimeringen.

Vi ser her på backlinkprofilen, mængden og typen af content, SoMe aktivitet, ranking og generelt hvordan og hvor der er SEO optimeret på nuværende tidspunkt.

Vi laver ikke en søgeordsanalyse eller beskriver nøjagtige tiltag, så det er ikke som sådan en gratis SEO analyse med “hands on” punkter – Det laver vi naturligvis også gerne, dog mod betaling.

Bed om SEO rådgivning

Det er vigtigt I ikke selv udvælger de søgeord I ”mener” er de rigtige, det bør undersøges nøje og der bør være data bag udvælgelserne -og hvorfor så det?

Vælges generiske søgeord f.eks. Auto, cykel etc. er der meget stor sandsynlighed for, at søgningerne vil være SÅ brede, at den arbejdsindsats der skal til at opnå høje placeringer, langt vil overgå den fordel I opnår ved at ligge i toppen.

Det vil ofte være tilfældet og ønskes topplacering på de generiske søgninger, så bør det absolut testet af før, der igangsættes et langt og meget dyrt SEO forløb (Der er altid meget høj konkurrence)

Meget ofte vil der være langt flere konverteringer at hente på long tail søgninger (2 – 4 ord), da de er mere specifikke og dermed giver bedre konverteringer kontra antal søgninger pr. måned – og her er konkurrencen også lavere.

Det kan meget vel give langt mere omsætning, at gå efter 5 long tail søgninger kontra en generisk med meget søgevolumen.

Generisk f.eks. Cykel

Long tail f.eks. Racer cykel, EL-cykel, Herre cykel

Bed derfor SEO konsulenten om rådgivning og hjælp til at lave tests før I kaster jer hovedkulds ud i en lang SEO strategi, der grundlæggende bygger på antagelser og gætteri.